Tectum Achel – Caruur Gent 3-1 (25-21, 23-25, 25-21 en 25-16)

Mooie affiche, beide ploegen wilden winnen : Tectum om aan de kop van de rangschikking mee te blijven doen, Caruur om niet voortijdig af te haken in de nacompetitie.

Achel startte met Achel met Verschueren , Bontje , Zoodsma , Polman , Van Dyck , Campforts en libero Brouns .
Gent met  Dedeyne , Ayhi , Ogink , Van Schie , Degruyter , Kovac en libero Dufraing.

Set 1 startte met een ace van Verschueren, de toon leek gezet. Maar Gent nam meteen over, en sloeg enkele aanvallen los naast en over het blok. Het waren vooral de uitblinkers Ayhi en van Schie die bijna elk punt voor Gent scoorden. Achel zette daar een goede teamprestatie tegenover en beide ploegen hielden elkaar voorlopig in evenwicht.
Polman scoorde goed , Bontje zat vanaf het eerste punt goed in de wedstrijd, Brouns speelde, zoals al het hele seizoen , een dijk van een wedstrijd. Na een blok van Verschueren en Bontje gaf het scorebord 16-14 aan voor Tectum Achel en nam Gent zijn eerste TO. Met een ace en een goed afgeronde aanval bracht Campforts ons op een ruime 4 punten voorsprong met 18-14. Van Dyck naar 20-15 , Polman opslag 20-16 , Zoodsma naar 22-17.
Verschueren kreeg de handen van het publiek nog eens op elkaar door in de rally met een eerste bal van Dyck snel aan te spelen waarna die zijn aanval mooi afmaakte; 23-18  en de set bijna binnen. Na een nieuwe aanval van van Dyck en Bontje stond de eindstand vast: 25-21.

Set 2 startten beide teams met dezelfde spelers.
Onder impuls van Ayhi liep Gent uit naar 4-7 . Achel maakte nu wat meer persoonlijk fouten maar bleef wel steeds in de buurt van Gent. Gent dat hoofdzakelijk werd rechtgehouden door Ayhi en van Schie. Na een aanval van Bontje en een blok van van Dyck op Ayhi was er nog 1 punt verschil:  10-11. Na een nieuwe foutieve aanval van Ayhi kwam Achel op 12-12 langszij en nam Gent zijn eerste TO. Na een opslagmisser en voetfout in de aanval van Campforts nam coach Meertens zijn eerste TO.
Het bleef spannend tot het laatste punt , een aanval van van Dyck  en opslag van Zoodsma brachten de stand naar 21-21. Een nieuwe voetfout van Campforts en een blok op van Dyck en Achel moest bij 21-23 zijn tweede TO nemen. Maar van Schie vond dat het welletjes geweest was en maakte met twee mooi aanvallen de set uit:23-25.

Ook de 3e set startten dezelfde spelers in beide teams.
Goede jumpopslagen van Ayhi , een tweede handsbal van spelverdeler Degruyter en Gent stond voor met 3-5. Achel werd door Gent meer in de fout geduwd, maar gelukkig haalde de opslagdruk van Achel opnieuw de bovenhand. Ace van Zoodsma 7-8, bij 9-9 scoorde Verschueren een zoveelste ace en bij 10-9 nam Gent zijn eerste TO. Opslag ace van van Dyck 12-10, blok van Polman en Bontje 13-10 , terug een ace van van Dyck 14-10 en Gent vluchtte in een tweede TO.
Blok van Campforts en Bontje op van Schie 16-12  en je kon voelen dat Gent moest lossen. Bij deze stand kwam Janssen in voor Bontje aan de opslag en scoorde 17-12. Het mooie liedje van Ayhi was uit want hij kwam niet meer voorbij het blok van Polman en Zoodsma 18-13. Ace Polman , aanval Zoodsma 19-14 , we bleven goed spelen en onze voorsprong behouden. Van Dyck bleef zijn balletjes touche uitslaan , Camforts pompte de zijne staalhard binnen en Polman wisselde af, dit alles resulterend in een stand van 22-15.
Een paar foutjes binnen het team verplichtten Meertens nog een TO te nemen bij 23-19 maar de set ontglipte ons niet meer en van Dyck maakt de set uit met 25-21.

Meteen in 4e set werd het gaspedaal flink ingedrukt en rook Tectum Achel de winst;  eerste TO bij Gent op 4-1. De opslagdruk van Achel nam nu nog toe . Aanval Bontje 5-1, een blok op Ayhi 6-1 , een  bovenhandse fout van Ayhi  7-1 en Gent nam zijn tweede TO al op . Polman scoorde 9-4 , Van Schie en Ayhi die Gent de hele wedstrijd hadden rechtgehouden zaten nu in ons blok gevangen. Alles werd afgeblokt of afgestopt, en wat er langs kwam bracht een secuur spelende Brouns bij spelverdeler Verschueren. En die kon op zijn beurt de aanvallers perfect bedienen. Opslag Canpforts 10-4 , aanval Bontje 11-4 , ace Campforts 12-4. Gent kwam nog even terug, maar na  een Achelse TO op 13-9, waren de spelers weer bij de les, opslagen van Zoodsma, 15-9 en 16-9. Bloks van Bontje op van Schie 18-11 , het ging nu in hoog tempo richting einde set en wedstrijd.
Tweedehands bal van Verschueren  , aanvallen van Campforts en opnieuw opslagen van Zoodsma zetten de eindstand van 25-16 op het bord.

Het talrijke publiek had genoten van een schitterende pot volleybal, waarbij Achel meer maturiteit toonde en op alle fronten beter was met zware opslagdruk , zeer goed werk in de verdediging en receptie , en efficiënt in de aanval en blok. Het was het totaal plaatje dat klopte en de grote winnaar was opnieuw het talrijke publiek .

Op naar de volgend wedstrijd uit naar BDO Haasrode -Leuven.

Succes boys .

Je kunt de laatste set hier herbekijken.