Verslag Tectum Achel – Knack Roeselare 0-3 (19-25, 19-25, 23-25)

Zaterdag 10 november, Tectum Achel maakte zich op voor de tweede topwedstrijd op rij, dit keer de thuiswedstrijd tegen het topteam uit Roeselare.

We hadden er goede hoop op omdat het een thuiswedstrijd was en stille hoop dat Roeselare, dat op zondag de Supercup moest spelen, misschien een paar basisspelers te sparen. En dat gebeurde ook.

Achel startte met Verschueren , Schouren,, Van Dyck, Campforts, Verhees , Bontje en als libero Brouns. Isenia is nog altijd niet speelklaar, dat gaat wellicht nog even duren.

Roeselare startte met Walsh , Coolman , Fastelande , Kindt , Holt , Verhanneman en als libero Dejonckheere. Basisspelers Tuerlinkx en van de Velde mochten dus rusten, maar met de brede kern was dat niet meteen een verzwakking.

De 1e set startte met goed volleybal en een puntenverloop dat gelijk op liep. Tussenstanden van 8-7 naar 14-16 tot 17-21 toonden dat het een goede set was, wat terug te vinden was in goed aanvalswerk van Schouren en van Dyck en blocks van Bontje en Verhees. Maar Roesalere was niet gekomen om zelfs maar een set te verliezen. Sterke aanvallen van Verhanneman en Holt, en voortdurend een muur die door Campforts moeilijk kon worden gesloopt.
Op het laatste deel van de set plaatste Roeselare  een versnelling en liep het weg naar 19-25.

In set 2 startten beide ploegen  in dezelfde opstelling. Roeselare liet zien dat ze er zin in hadden en liep vrij snel uit naar 5-8. Veel pipe aanvallen van Verhanneman en Holt, waar we niet meteen een oplossing op vonden.
Campforts herpakte zich en scoorde nu wel zijn punten , Schouren bleef zijn ballen scoren , hij werd uiteraard veelvuldig gezocht in receptie waar hij met wisselend succes Verschueren zocht. Kwam de eerste bal goed bij Verschueren dan liet die zijn middenmannen Verhees en Bontje gemakkelijk tot scoren komen . Dit maakte het dan weer wat gemakkelijker voor onze hoekspelers waarbij van Dyck in de wedstrijd groeide.
Dezelfde tussenstanden als in set één 14-16 naar 17-21.
Van De Loo kwam nog in voor Camforts waardoor Schouren weer naar de opposite schoof, Janssen voor Verhees aan de opslag , het gaf wat ademruimte maar toen Roeselare de eindspurt inzette stond de eindstand van 19-25 weer snel op het bord.

Ook de 3e set startten beide teams met dezelfde spelers. Tectum Achel had al even het gevoel dat er net iets meer in zat. Het talrijk opgekomen publiek zette zich als een blok achter het team. De tussenstanden zijn gelijk aan de voorgaande sets, opnieuw van 8-7 naar 14-16 tot 17-21. Van de Loo stond nu op hoek-receptie en Schouren als opposite.Met Verhees aan de opslag kwam Tectum Achel via goed blokwerk en goede aanvallen terug tot 21-21.
Het was echter niet de bedoeling van Roeselare om nog een bijkomende vierde set te spelen en met zicht op de Supercup krachten te verspelen. Bij 22-22 werd topspeler Tuerlinckx in gebracht om de set af te maken. Na een eerste gemiste aanval stond het zowaar 23-22, maar hij zette dat zelf meteen recht: 23-23.
Vervolgens bracht Tuerlinckx vanop de opslaglijn de Achelse receptie in problemen, waardoor de eindstand van 23-25 op het bord kwam.

Jammer , derde set had er in gezeten maar Roeselare was een maat te groot. Het bleek uiteindelijk het verhaal van het verschil tussen profploegen en amateurs: Roeselare was te sterk.
Maar voor het publiek was het toch een aangenaam kijkstuk geweest.
Op naar de volgende wedstrijd uit tegen Caruur Gent.